tirsdag 29. januar 2013

Eidepung - luksusvariant

 Jeg tenkte som så - at det hadde vært fiffig å sprite opp utvalget med noen ulike varianter av Eidepungen, som jeg har blogget om tidligere. Jeg gikk gjennom materialene jeg hadde for hånden, og bestemte meg for å gjøre den i pelsberedt kuskinn.
Jeg har justert mønsteret mitt noe, slik at den kan lages ut av en bit. Dette er å foretrekke, for å gjøre den tettere og mer robust. Festeanordningen er som før, med en skinnsnor som vikles rundt og knytes i seg selv.
Over kantene ble en skinnreim fastsydd. Denne har egentlig ingen reell funksjon, annet enn pynt.
Denne varianten krever åpenbart litt mer arbeid, og vil åpenbart bli bortimot dobbelt så dyr enn den enkle varianten - men jeg synes absolutt den er verdt det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar