fredag 15. juni 2012

Bukkøy 2012

Forrige uke gikk vikingfestivalen på Bukkøy av skaftene, og Birkebeinerne var der for å få med oss begivenhetene. I forbifarten forsøkte jeg også å selge noen av mine skinn og lærvarer.

Boden min skal jeg innrømme ikke bugner av overflod - men slik er det nå en dag, når alt er håndlaget og dette ikke er hovednæringen. Etter oppholdet må jeg sette i gang ny produksjon siden  jeg solgte bort en god majoritet av produktene mine. Kjempeartig å se vikinger bruke tingene jeg har brukt så mange timer på å lage!
I fletteverkshuset bodde det en gris, som var svært så sosial og hyggelig.
 Utpå torsdag ettermiddag var det rolig og stille - lite her tydet på at festivalen skulle få 15 000 besøkende!
 Området på Bukkøy er tettpakket med mange flotte rekonstruksjoner av diverse vikinghus, noe som ga en svært flott ramme for festivalen.
Jeg oppdaget når jeg kom hjem at jeg hadde vært svært dårlig til å ta bilder denne gangen, noe jeg må bli flinkere på. Av viktige begivenheter bør nevnes heftig gjeting av høns (Balder, vår bordercollieblanding kom seg løs i et uforvarent øyeblikk), tung natterangling og skjellsettende historiefremføringer samt musikalske innslag.
Alt i alt en fremfragende festival. Vi ser frem til neste års festival!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar