mandag 25. juli 2011

Skinnluer, vesker og pengepung. Sommerproduksjon.

Da jeg har sommerjobb langt oppi gokk, ved Atnasjø kafé har jeg dårlig med nett, og dermed få oppdateringer. Jeg velger derfor å ta for meg hva jeg har sysselsatt meg med i en oppsamlingshop. Alle disse produksjonene har jeg lagt ut for salg på Souvenirbutikken på Atnasjø - hvor jeg allerede har fått solgt noen av mine produkter. Moro!





Skinnluer - Birka style

Jeg har så langt sydd to nye skinnluer. Skinnluer er som den forrige jeg lagde etter funnmaterialet i Birka (bare i skinn). Denne gangen valgte jeg å kaste over sømmen, som ble mye penere. Aner ikke hvorfor jeg ikke gjorde det på den første. Til kanting har jeg brukt pels fra kaniner. Disse luene er til salgs. Den brune er ca. størrelse 58-60 og den andre er ca størrelse 56. (edit: Den brune er solgt, nå er det kun slike tofargete igjen.) Fler vil bli tilgjengelige etterhvert som jeg får lagd dem.
Jeg jobber også med en spiss skinnlue, også fra funn i Birka.
Bildet ble litt kornete men dere ser nå hovedtrekkene.



"Gerdveske"


På bestilling fra min sjef på Atnasjø, skulle jeg sy en veske som var mykere enn de jeg vanligvis syr - for å gjøre den mer behagelig å ha på. Jeg brukte et kraftig men mykt skinn, av typen som gjerne brukes til bla. chaps. Mønster er selvkonstruert. Jeg valgte å gjøre vesken noe romslig for å øke følelsen av mykhet til tross for at man har ting i den. Lokket dekorerte jeg med et bjørnehode, som er en kopi av noe bling fra en veske i Birka. Knappen har jeg sagd ut av et elggevir. Jeg syntes resultatet ble fint, og kan godt tenke meg å lage flere av disse.




Liten belteveske med spenne


Denne belteveska er etter samme modell som tidligere beltevesker, bare at jeg har påmontert en spenne. Jeg la merke til hvordan kunder på Atnasjø kafé ikke mestret den enkle lukkemekanismen på de forrige, så jeg tenkte jeg skulle prøve en spenne i tilfelle de var mer interresert. Jeg synes resultatet ble pent. Den er i kraftig lær. Denne er til salgs.








Pengepung


Jeg tenkte jeg skulle slenge inn noe småtteri i souvniravdelingen på cafeen, for å se om jeg kunne få inn noen småpenger. Resultatet ble denne pengepungen. Ideen var god, men ved neste skal jeg unngå å bruke nite, da skinnet ble for tynt til at jeg klarte å få niten til å sitte helt rett .  Denne er stor nok til å romme kredittkort, og mynter (kun en lomme). Knappen er i tykt plattlær.







Da jeg begynner å få en del produkter og litt økt erfaring er varene jeg lager tilgjengelig for å kjøpes.
For tiden er jeg utilgjengelig på nett, men om det skulle være interesse for noen av mine produkter, eventuelt man ønsker å ha noe spesielt laget, kan du sende sms på tlf. 41 31 27 24 , så kan vi diskutere detaljene. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar