lørdag 21. mai 2011

Håndtak til ostehøvel

Denne gangen gjelder det hverken skinn eller lær, men horn. I hele vinter har jeg jevnlig besøkt fôringstasjoner i Østerdalen og sett hva jeg har kunnet finne av fallgevirer etter elg. Gevirene har jeg tenkt å bruke i anledning lærarbeidene mine, men andre bruksområder har det jo også. Jeg hadde en ostehøvel som savnet et håndtak, så jeg slipte til en bit fra et elggevir og bora et hull i den ene enden. Enkelt og greit. Høvelen ble deretter enkelt limt i håndtaket. Jeg brukte et kraftig emne, da jeg foretrekker dette rent bruksmessig. Horn må være et av de fineste materialet man kan tilegne seg helt gratis, og horn har mange bruksområder! I tillegg er det lett å jobbe med. Så det gjelder å holde øynene åpne når man forserer elgterreng!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar