tirsdag 2. november 2010

En ny hobby

Når man flytter ut på landet etter mange år i større byer som Trondheim og Oslo, opplever man fort hvor mye tid man får. Spesielt når man ikke har TV signal.
Jeg bestemte meg dermed for å begynne med en ny hobby - og da især lær og skinnarbeider, spesielt da til historiske kostymer, og rollespill.
Dette er gamle håndverk, som trenger en hjelpende hånd for ikke å gå i glemmeboka.

Jeg kjørte dermed inn til Skinnlåven, hvor jeg ble møtt med eminent service, og utstyrte meg med det mest grunnleggende utstyret jeg trengte. Nål, tråd og syl. Jeg dro med meg også en del skinn og lær, så jeg hadde noe å starte med.

Dørene stod plutselig åpne, og jeg følte en frisk bris slå imot meg med tanke på friheten det å lage ting sjøl skulle by på. Endelig slutt på å rote gjennom alle mulige internettsider for å finne ferdige produkter som historisk korrekte sko og vesker. Fra nå av syr jeg de sjøl!

Om noen andre skulle ha interesse i å starte opp i samme emnet så ta en titt på skinnlåven:
www.skinnlaaven.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar